...uvařeno s láskou

...uvařeno s láskou

SVATEBNÍ DORT ( moje svatební premiéra)


Tento dort byla výzva! Ale hlavně přání budoucí švagrové, které nešlo odmítnout. Zároveň to byla moje svatební a vícepatrová dortová premiéra. Jak jsem se s ní poprala? Hodnocení nechám na Vás, ale já z něj měla obrovskou radost a navíc dle reakcí se nejen líbil, ale i moc chutnal.
Fotky berte z rezervou... nějak nebyl prostor ani čas pro "lepší".



Přesný recept také asi dohromady nechám, ale pokusím se aspoň pro poměry surovin a postup.
Inspirací jako už poněkolikáté mi byl blog Pradobroty a jeho skvělý recept na http://www.pradobroty.cz/2016/03/malinovy-ombre-dort.html ( jen jsem opět vyměnila maliny za jahody)

Nejprve jsem si načtrla na tvrdý papír tři kruhy : - průměr 30 cm
                                                                         - průměr 22 cm
                                                                         - průměr 16 cm
Kruhy jsem vystřihla a použila na předkreslení plátů na pečící papír a následné vykrojení přesného tvaru upečeného plátu.Každá vrstva je vytvořená z 5 ks plátů.

NEJVĚTŠÍ KRUH (SPODNÍ):
8x dávka na jeden plát (320 g másla)
1 plát = cca 350 g těsta

PROSTŘEDNÍ KRUH:
5x dávka (200 g másla)
1 plát = cca 215 g těsta

NEJMENŠÍ VRCHNÍ KRUH :
4x dávka (160 g másla)
1 plát = cca 175 g těsta





KRÉM: 4x dávka původního receptu

Na každou dávku jsem použila 0,5 kg jahod (celkem tedy 2 kg)
Rozvary( na každou dávku krému zvlášť) si uvařila den předem a nechala vychladit v lednici.





Večer před svatbou jsem dorty naplnila krémem.Místo dortové obruče použila tvrdý papír obalený alobalem a nechala v lednici vychladit.

Spodní dort - jedna vrtsva cca 500 g krému
Prostřední dort - cca 350 g krému
Vrchní dort - cca 200 g krému

Zbytek krému jsem použila na potření stran prostředního krému a na připevnění čerstvého ovoce.



Samotný dort jsem zkompletovala přímo na místě svatby. Prostřední dort vypodložila kartonem obaleným v potravinářské folii a alobalu. Vrchní díl jsem zpevnila špeljlemi. Nastříkala kolem dortů krém a na něj umístila čerstvé ovoce a mátu.




SVATEBNÍ SUŠENKY:
Sušenky použila nevěsta jako jmenovky pro hosty.
Na 100 ks sušenek bylo použito 1,5 kg modelovací hmoty smartflex velvet.
A těsto na medové sušenky z mého blogu (zhruba 4,5 x dávka )
Vykrajovátko s datumem a  iniciály ženicha a nevěsty mi vyrobili v FB skupině 3D dílna.


Žádné komentáře:

Okomentovat